با استفاده از لایت استیک، می‌توانید در فعالیت‌های مختلفی مانند حرکت در شب و تاریکی، غارنوردی، غواصی، عملیات امداد و نجات و تعمیر خودرو در شب بهره‌ برداری کنید. پس از شکستن حباب شیشه‌ای، نوری ملایم در رنگ‌های مختلف را تولید می‌کند. این نور ملایم به عنوان منبع نور می‌تواند در نشانه‌گذاری، ارسال علامت و کنترل اعضای یک گروه طبیعتگردی در پیاده‌روی‌های شبانه به کار گرفته شود. با این حال، Light stick نمی‌تواند محیط را به طور کامل روشن کند و تنها برای هشدار و نشانه‌گذاری مناسب است.

لایت استیک چیست؟ کاربرد‌های لایت استیک
کاربرد‌های لایت استیک

لایت استیک چیست؟

لایت استیک یا Light stick (همچنین به عنوان glow stick ،chemical light یا snap light نیز شناخته می‌شود) یک وسیله نورانی است که در اکثر موارد بر پایه فعال‌سازی ستونهای شیمیایی بنیادی تولید نور می‌کند. این وسیله‌ها اغلب در شب ها و در جشن‌ها، کنسرت‌ها، رویدادهای ورزشی و در خروجی اضطراری استفاده می‌شوند.

  1. یک لوله بزرگ حاوی یک ماده شیمیایی (معمولاً پروکسیدهای هیدروژن)
  2. یک لوله کوچک که منجر به مخلوط شدن و فعال شدن ماده شیمیایی می‌شود.

با شکستن لوله کوچک درون لوله بزرگ و ترکیب کردن دو ماده با هم، فرآیند شیمیایی به طور تدریجی پیش می‌رود و نوری ملایم تولید می‌شود. از آنجا که نور تولید شده در این وسیله مستقیماً درون لوله قرار دارد در محیط هایی که نشتی گاز دارد و قابل اشتعال است میتوان از لایت استیک استفاده کرد، آنها معمولاً ضد آب هستند و می‌توانند به مدت چند ساعت نور را پخش کنند و دارای کاربردهای متعددی هستند.

لایت استیک چیست؟ کاربرد‌های لایت استیک
کاربرد‌های لایت استیک

کاربردهای لایت استیک

با استفاده از لایت استیک، می‌توانید در فعالیت‌های مختلفی مانند حرکت در تاریکی شب، غارنوردی، عملیات امداد و نجات در تاریکی و تعمیر خودرو در شب بهره‌برداری کنید. این وسیله با ترکیب مواد شیمیایی داخل آن پس از شکستن حباب شیشه‌ای، نوری ملایم در رنگ‌های مختلف را تولید می‌کند. این نور ملایم را می‌تواند در نشانه‌گذاری، ارسال علامت و کنترل اعضای یک گروه طبیعتگردی در پیاده‌روی‌های شبانه به کار گرفته شود.

snap light به عنوان یک وسیله نورانی متنوع و کاربردی شناخته می‌شود که در انواع موارد استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی لایت استیک در موارد اضطراری و خروجی اضطراری است. این وسیله به دلیل قابل حمل بودن و عدم نیاز به منابع برق خارجی و قابلیت ضد آب به عنوان یک منبع نور فوری در شرایط اضطراری مانند قطع برق یا حوادث طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لایت استیک چیست؟
لایت استیک چیست؟ کاربرد‌های لایت استیک