پیشنهاد خرید شهرکمپ
راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی

جا تخم مرغی کوهنوردی 4تایی و 6 تایی

تومان0تومان65.000مشاهده و خرید

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی

اگر شما فردی پر انرژی،که عاشق طبیعت وطبیعت گردی هستین و همواره در حال سفر و گردش و کوهنوردی می باشید یقیناً اهمیت داشتن کوله پشتی کوهنوردی استاندارد را به خوبی میدانید. در این مقاله از شهرکمپ به بررسی پنج شاخصه مهم در انتخاب کوله‌پشتی کوهنوردی خواهیم پرداخت که شامل حجم و ظرفیت، جنسیت فرد، نوع فعالیت یا مقدار وسایل مورد نیاز، طراحی و ساختار کوله و همچنین هیکل فرد کوهنورد است. حتما این مقاله را به دقت مطالعه فرموده تا بهترین انتخاب را در خرید کوله پشتی کوهنوردی داشته باشید.

 

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی - شهرکمپ

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی – شهرکمپ

 

5شاخصه مهم انتخاب کوله پشتی کوهنوردی

  • حجم و ظرفیت: برای انتخاب کوله پشتی مناسب، ابتدا نیاز به تعیین حجم و ظرفیت آن دارید. این ویژگی بستگی به مدت زمان سفر و تعداد وسایلی که قصد حمل می‌کنید دارد. به عنوان مثال، برای سفرهای چند روزه به کوله با حداقل 40 لیتر ظرفیت نیاز دارید.
  • جنسیت فرد کوهنورد: برخی از کوله‌های پشتی با توجه به تفاوت‌های جنسیتی ساخته شده‌اند. کوله‌های زنانه ممکن است دارای ساختاری با شکل مناسب‌تر برای بدن زنانه باشند. این مورد می‌تواند راحتی و کارایی در حمل و نقل را بهبود بخشد.
  • نوع فعالیت یا مقدار وسایل مورد نیاز: بر اساس نوع فعالیت که قصد دارید انجام دهید (مثلاً کوهنوردی، کمپینگ یا سفرهای شهری) و تعداد وسایلی که باید حمل کنید، کوله پشتی مناسب را انتخاب کنید. برخی از کوله‌ها دارای قسمت‌ها و جیب‌های خاص برای وسایل مختلف هستند.
  • طراحی و ساختار کوله پشتی:  مطمئن شوید که کوله پشتی دارای ساختاری است که با توجه به نوع فعالیت شما، وزن بار به طور یکنواخت توزیع شود. همچنین، قابلیت تنظیم طول تسمه‌ها و سایز قفل‌ها نیز اهمیت دارد.
  • هیکل فرد کوهنورد: بررسی کنید که آیا کوله پشتی متناسب بدن شماست یا خیر. هیکل و اندازه بدن هر فرد متفاوت است، بنابراین انتخاب کوله با تناسب مناسب برای قد و اندازه شما مهم است. همچنین، از وجود سیستم‌های تنظیمی برای پشت و ناحیه شانه استفاده کنید تا راحتی در حمل بار افزایش یابد.

 

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی - شهرکمپ

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی – شهرکمپ

 

حجم و ظرفیت کوله پشتی کوهنوردی

یکی از معیارها که مهم ترین معیار نیز محسوب می‌شود حجم و ظرفیت کوله هست که بر حسب لیتر یا اینچ مکعب سنجیده می‌شود. حجم و ظرفیت کوله‌ پشتی باید بر اساس نیاز شما در مورد حمل و نقل وسایل و همچنین مدت زمان سفر تعیین شود.

کوله های کمتر از 30 لیتر: مناسب دوچرخه سواری و یا پیاده روی با مسافت کم و کوهنوردی های که نیاز به وسایل زیاد ندارند.

کوله های 30تا 50 لیتری: مناسب برای سفرهای یک الی 3 روزه که امکان حمل وسایلی همچون چادر،کیسه خواب،ظروف و غیره دارند.

کوله های 50تا 80 لیتری: در سفرهای طولانی مدت که امکان حمل کلیه ابزارآلات و تجهیزات و سایر وسایل مورد نیاز و مواد خوراکی را دارند بهترین انتخاب خواهد بود.

کوله های 80 تا 100 لیتری: در سفرهای خیلی طولانی علی الخصوص در فصول سرد برای حمل تجهیزات تخصصی ورزشی و شخصی کارایی ویژه ای دارد. اصولا از آن ها برای سفرهای حرفه‌ای و یا گروهی استفاده می‌شود.

در هر صورت، مهم است که حجم و ظرفیت کوله‌پشتی با فعالیت و نیازهای شما هماهنگ شود تا در طول سفر، بارکشی شما را راحت نگه دارد و دسترسی به وسایل مورد نیاز را سهولت بخشد. البته همیشه در نظر داشته باشید از بردن لوازم اضافی و سنگین اجتناب کنید.

 

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی - شهرکمپ

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی – شهرکمپ

 

جنسیت فرد کوهنورد

انتخاب حجم مناسب کوله با توجه به آناتومی و فیزیک بدنی،برای راحتی حمل بسیار مهم است.برای انتخاب مناسب تر لازم است اصول اندازه گیری استاندارد را در مقاله آتی مطالعه فرمایید. اکثر برند ها و کمپانی های مطرح کوله پشتی،براساس آناتومی مرد و زن طراحی جداگانه ای کرده اند.

 

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی - شهرکمپ

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی – شهرکمپ

 

نوع فعالیت

کوله پشتی کوهنوردی: شکل ظاهری کوله پشتی به گونه ای است که دارای یک محفظه بزرگ است و جیب های کمتری در آن مشاهده می‌شود. اصلی ترین مزیت این نوع کوله پشتی، بافت تهویه دار در پشت آن برای جلوگیری از عرق کردن است که پشت کوهنورد در همه حال خشک وخنک بوده و تعریق را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کوله پشتی صخره نوردی: طراحی این نوع به گونه ای است که به شکل بلند و باریک بوده تا فرد به راحتی از میان صخره ها عبور کند.

کوله پشتی مسافرتی: این کوله ها دارای جیب ها و زیپ های متعددی هستند و در انواع سایزها و شکل ها بسته به سلیقه افراد طراحی شده اند و برای حمل راحتتر برخی از آنها چرخدار و دسته دار هستند.

کوله های زمستانی: شباهت بسیاری با کوله های کوهنوردی دارند و حجمی بین 20 تا 45 لیتر می‌باشند. تنها وجه تمایزشان این است که دارای محفظه ای برای حمل وسایلی مانند چوب، اسکیت و غیره می‌باشند.

کوله های دوچرخه سواری: اصولا سبک و راحت بوده که دارای چند محفظه با دسترسی آسان برای نگهداری وسایل مورد نیاز دوچرخه سوار می‌باشد.

کوله های نگهدارنده آب: دارای مخزن آب جداگانه یا به اصلاح کمل بک هستند که میتوان با یک دست از طریق نی متصل به مخزن باشد و حین فعالیت آب نوشید.

 

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی - شهرکمپ

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی – شهرکمپ

 

طراحی و ساختار کوله پشتی

کوله پشتی های اسکلت دار: ایده آل ترین کوله پشتی کوهنوردی برای صعودهای طولانی مدت و سنگین همین نوع هستند که دارای استحکام و امنیت زیادی برای برای حمل لوازم میباشند اما از طرفی هم موجبات سنگینی کوله را به ارمغان میاورد.

کوله پشتی های بدون فریم و اسکلت: این کوله ها با وجود ظرفیت بسیار زیاد بسیار سبک بوده و اکثرا برای پیاده روی های طولانی گزینه ی مناسبی است و از لحاظ  قیمت در مقایسه با کوله های فریم دار،به صرفه و ارزان تر هستند.

هیکل فرد کوهنورد

آشنایی با فیزیک بدنی فرد، نقش اساسی در انتخاب مناسب ترین کوله را ایفا می‌کند.مناسب بودن اندازه طول لگن با اندازه کوله منتخب معیار مهمی به شمار می رودزیرا 80 درصد وزن و فشار کوله بر روی لگن فرد وارد می‌شود.